INDEX | COLUMNS | TEKSTEN | BIBLIOGRAFIE | MUSICALS | PODIUM | DISCOGRAFIE | FILMS | RADIO/TV | [PERS] | NAMEN |
[1961-1969] | 1970-1979 | 1980-1989 | 1990-1999 | 2000-2003 |
1961 | 1962 | 1963 | 1964 | 1965 | [1966] | 1967 | 1968 | 1969 |
PERS | 1961-1969 1966 |
Vermelding van live-optreden in Haagse theater In de Steeg.
Datum gebaseerd op informatie onder Hee Boudewijn.
Zie ook [nadeel van bekend zijn] 1966, februari 26 - (zaterdag)
Wim: Boudewijn nam op 31 januari 1966 ontslag bij de Bijenkorf.
Boudewijn de Groot is nu beroepszanger, die voortsnelt op de weg naar populariteit en die zich volledig bewust is van zijn mogelijkheden. Zijn wensen: een goed repertoire, veel werk, graag radio en bijzonder graag televisie. Wat dit laatste betreft, die wens zal spoedig in vervulling gaan. VPRO, KRO en VARA contracteerden hem reeds voor enkele TV-shows.
Ook de t.v. kreeg Boudewijn in het vizier - hij zong al zesmaal op het V.P.R.O.-beeld, het laatst in februari van dit jaar. Begin april trad hij op in een V.A.R.A.-t.v.-programma, in mei is hij via dezelfde omroep weer in de t.v.-ether.
Stukje van J.M. Kremer uit Den Haag. Zie [ingezonden brieven: meneer de president reacties]. Volgens die reacties beweert J.M. Kremer in zijn stukje dat Welterusten mijnheer de president sarcastisch is, en dat Boudewijn de Groot met deze plaat zijn laatste restje verstand heeft verloren. Mogelijk bevat het stukje de woorden "extreme soortgenoten" en "generatiegenoot".
Verdere gegevens onbekend.
Reacties op het "stukje van J.M. Kremer uit Den Haag" in TeleVizier nr. 21.
(Transcriptie incompleet.) In Boudewijn en Casper onder het mes der kritiek staan reacties op dit artikel.
[Transcriptie incompleet.] Reacties op het artikel Protest als daad.
(De kritische beschouwing die Casper Vogel in ons blad van 18 juni ten beste gaf over sommige liedjes van de "protestzanger" Boudewijn de Groot, onder de titel "Protest als daad", heeft vrij veel reacties; opgeleverd, zowel pro als contra. Wij kunnen niet alle ingekomen brieven uitvoerig weergeven, maar willen toch graag een aantal meningen publiceren om te laten zien hoe ze uiteenlopen.)
De citaten in dit artikel vertonen overeenkomsten met [jongens met kort haar], 1966, september 10 , en met de gesproken gedeelten in Voor de overlevenden [TV].
Nederlandse vertaling van een Amerikaans Donald Duck stripverhaal, met een verwijzing naar ene Halewijn de Klein die "altijd ballades" zingt.
Herdrukt in stripalbum-serie "De beste verhalen van Donald Duck" (nummer 14, "Donald Duck als sportman"). Een recentere herdruk in Donald Duck Weekblad (1999-16) verwijst naar Marco Borsato i.p.v. naar Boudewijn.
Noot: Er zou ook een Suske en Wiske moeten zijn met daarin een verwijzing naar Boudewijn, gepubliceerd in omstreeks 1966.
[Foto ontbreekt.]
In het interview wordt Tobias genoemd, Lennaert's Solex. Deze Solex is bewaard gebleven.
[Het "bijgaand verhaal" ontbreekt. Boudewijn vertelt hierin "waarom hij met zijn jeugd heeft afgerekend."]
"HAARLEM, dinsdag"
Strip waarin Boudewijn (tegen Armand?) zegt dat hij niet meer achter z'n teksten staat, maar er middenin zit.
Ten tijde van dit artikel zijn zowel Voor de overlevenden [LP stereo] als Voor de overlevenden [boek] nog niet uitgebracht.
Zie ook [als ik niet werk], 1966, augustus 20
Volgens informatie van Wim stamt de foto bij de transcriptie, uit iets latere tijd en is van een demonstratie in Amsterdam. De tekst van de kop boven de foto, is "Politie liet zitbetogers lopen".
Utrechtse benzinemaatschappij-telefoniste Liesbeth Smit, winnares van de "pasgehouden verkiezing van miss-teenager," over Boudewijn de Groot. De citaten komen uit een artikel in het Algemeen Dagblad, door Rolf Boost.
1961 | 1962 | 1963 | 1964 | 1965 | [1966] | 1967 | 1968 | 1969 |
[1961-1969] | 1970-1979 | 1980-1989 | 1990-1999 | 2000-2003 |
INDEX | COLUMNS | TEKSTEN | BIBLIOGRAFIE | MUSICALS | PODIUM | DISCOGRAFIE | FILMS | RADIO/TV | [PERS] | NAMEN |
|
|