Type: Knipselmap

Tony Vos

KNIPSELS:
De Hollandse coalitie is hersteld  1972, januari 29
Aan de periode Dwingelo, waaraan Boudewijn vaak met een zekere weemoed terugdenkt ("Alles was zo rustig en gezond, zelf was ik aktief en enthousiast"), kwam een einde toen het geld op was en de belasting Boudewijn bleef achtervolgen omdat de inspecteur eenvoudig niet wenste te begrijpen dat iemand die ooit nog eens duizenden guldens verdiende daartoe nu in het geheel geen behoefte meer voelde. Boudewijn moest weer "aan het werk". Boudewijn nu: "ik wilde graag producer worden. Dat idee had ik nog uit de tijd dat ik zelf platen maakte en nauw betrokken werd bij de produktie door Tony Vos. Hij maakte me zo'n beetje wegwijs in de materie. Ik solliciteerde bij Phonogram en werd aangenomen. Uit kommerciële motieven, als een soort erebaan? Tja, dat speelt wel mee natuurlijk, maar dat kan me niets schelen. Trouwens, ik geloof niet dat men bij Phonogram mij uitsluitend handhaaft omdat ik vroeger zoveel geld voor ze verdiend heb. Als ik een slechte producer was geweest, dan was ik nu al lang ontslagen. Dat gaat echt zo in een kommercieel bedrijf. Vriendendiensten kent men niet. Althans niet voor zover ik dat weet."
Boudewijn heet door Tony Vos sterk beïnvloed te zijn. Zelf vindt hij: "Tony en ik hebben wel één eigenschap gemeen als producer: we zijn, beiden nogal meegaand en leggen het aksent bij voorkeur op de wens van de muzikant. Kijk, je hebt diverse soorten producers. De een werkt tiranniserend, een ander registreert gewoon en een derde grijpt wel in, maar laat zoveel mogelijk aan de artiesten zelf over. Ze kunnen allemaal goed zijn en hun produkties ook. Persoonlijk reken ik me tot de derde categorie. Als men dat uit wenst te leggen als zwakheid, nou, dan moet dat maar. "
Samensteller van knipselmap en knipsels: Daniël




Gegenereerd door DVEGEN 3.2 op 2004-10-09
email